Inštalácia do zaujímavého Audi s preplňovaným päťvalcom, model RS3 8Y. Originál aparát Bang Olufsen hral veľmi zle – zvuk zastretý, bez detailov a dynamiky, preto sa majiteľ rozhodol pre jeho upgrade s požiadavkou nenápadnej inštalácie bez obmedzenia priestoru a nízkej hmotnosti avšak s excelentným zvukom prevažne na akustický hudobý žáner. Ihneď po demnontáži pôvodných reproduktorov bolo jasné prečo bol zvuk taký nekvalitný. Pod logom Bang Olufsen sa v Audi skrývajú reproduktory značky Foster vyrobené vo Vietname. Kvalita je mizerná, malý priemer cievok, lacný plastový kôš, papierové membrány, na stredoch neobvykle ťažká membrána. Najväčšou zaujímavosťou bol však subwoofer, bez akejkoľvek ozvučnice, jednoducho len reproduktor s priemerom cca 18cm umiestnený vo voľnom priestore pomocou plastového držiaku. Akustický skrat inžinieri vo vývoji Audi asi moc nepoznajú :).

Ďalším nie menším problémom s pôvodným zvukom „Bang Olufsen“ je výrazna equalizácia výstupu oem zosilňovača, najviac zarážajúce boli veľmi utlmené a nezmyselne vysoko delené výškove reproduktory, orezané predné basové a nesprávne filtrované stredy… Tieto neduhy boli eliminovavé vstupnou equalizáciou dsp procesora Helix plus zlúčením niektorých signalov pomocou Virtual channel processing.

Takmer Ideálne pozície reproduktorov od výroby sme využili na osadenie komponentov : vpredu 3-pásmo s meničmi Helix s 20cm stredobasmi Ci3 W200, 10cm stredy Helix Ci3 hore v rohoch prístrojovky sú podporené Beryliovými výškami SB acoustics. Tie sa podarilo implementovať pod pôvodný A-stĺpik, bez jeho vizuálnych úprav. Systém je kompletne napájaný v plne aktívnom režime vďaka 12-kanálovému zosilňovaču s DSP procesorom Helix V Twelve. Zadné reproduktroy sú zapojené ako differential rear fill a dotvárajú tak priestor z predných komponentov. Na subwooferovú sekciu mu dopomáha monoblok Helix M one-X, ktorý kŕmi subwoofer JLaudio 10TW3 v namieru vyhotovenom boxe z baltskej brezy – kôli tuhosti ale aj nízkej hmotnosti a odolnosti voči vlhkosti. Ozvučnica s downfiring vyžarovaním subwooferu je uzavretého typu s netto objemom 16 litrov, s vnútorným vypriečkovaním na zvýšenie tuhosti a vytlmená vatelínom, osadená takisto metrickými zavitmi pre čo najvyššiu tuhosť a prípadnú jednoduchú servisnú manipuláciu s woofrom.. Dvere sú dôkladné odrezonované kombináciou 2 a 4mm hrubého bituménu, penového materiálu s uzavretými pórmi plus na tapacíroch je aplikovaný bitumén hrúbky 1,5 mm + 2. vrstva antirezonančného materiálu z recyklovanej plsti. Reproduktory uchytené redukciami navrhnutými 3D tlačou s materiálu ASA osadené metrickými závitmi. Na stredy boli použité takisto 3D redukcie a uchytenie pomocou Helix-áckeho bajonet systému FLEX mount. Audi na posledných modeloch používa perfektný systém uchytenia tapacírov, kde plastový kolík nezacvakáva do otvoru v plechu dverí, ale priamo vo dverách sú uchytené štifty a do nich sa zacvakávajú cuple tapacíru. Jednoduché ale účelné riešenie, ktoré obmedzuje rezonancie (po vytlmení každého uhcytenia cuplíku na čo pri výrobe bohužial zabudli) a taktiež únik vzduchu a tým pádom zamedzuje akustickému skratu reproduktorov.

Zosíky, subwoofer a poistkové puzdro ANL sú v kufri osadené v pôvodnej polystyrénovéj vložke pomocou na mieru vytvarovaných polykarbonátových držiakov.

Všetky reproduktory su napájané samozrejme v plne aktívnom režime, úrovne a deliace frekvencie nastavené programom REW. Káblové zväzky namieru vyrobené so splietaných žíl z OFC medi. Zvukovo excelentný systém vďaka DSP procesingu Helix má vynikajúce detaily, neskutočný kopák priamo vpredu na prístrojovke, kde sa nachádza aj scéna umiestnená až neobvyklo vpredu hlavne vďaka správnemu nafázovaniu ale aj pozícii stredových meničov. K dispozícií sú dva set-upy jeden pre oem jednotku (autorádio) a druhý pre priamy hi-res streaming do HD BT karty pre najkvalitnejší možný posluch, ktorý umožňuje úplne obchádzať obvody oem zosilňovača Bang Olufsen. Priestor v aute nikde nič neobmedzuje , dokonca ani v batožinovom priestore napriek výkonnému subwooferu JL audio 10TW3.