Základný audiosystém v Bmw G21 je veľmi sparťanský – obsahuje len celopásmový 8,5 cm menič v dverách a malé 15 cm papierové basové repro pod prednými sedadlami. Tomu zodpovedá aj zvuk – mdlý bez dynamiky či detailov, navyše s vysokým skreslením už i pri pomerne nízkej hlasitosti. Je to zapríčinené nielen použitými lacnými repro, ale aj tým, že ich napája len slabý zosilňovač pôvodnej jednotky autorádia, navyše bez akejkoľvek filtrácie.

S majiteľom tohto pekného kombíku sme sa rozhodli pre plnohodnotné predné 3-pásmo zapojné v aktívnom režime. Predné reproduktory sme však tentokrát nepoužili plug and play pre tento model Bmw, ale kompletnú sadu Helix Compose radu Ci3 – basové 20cm Ci3 200 – 3, stredové Ci3 M100. Titánové výšky tiež z rady Ci3 sú tentokrát priznané (nie namontované pod oem plastami) a tým pádom sú presne nasmerované na pozíciu poslucháča, čomu zodpvedá aj ich zvukový prejav. Na reproduktory boli následne vyrobené 3D redukcie, aby presne pasovali do originálnych pozícii.

Na ich napájanie slúži novinka – kompaktný digitál Match up6 s dsp procesorom umiestnený nenápadne pod podlahou v kufri, vedľa batérie. Do originálnej prechodky je napinovaný ďalší kábel k stredovým reproduktorom čo umožňilo plne aktívny 3-pásmový režim. Zdroj signálu ostal zachovaný kompletne pôvodným audiosystémom.

Zvuk získal na objeme, veľmi dynamický je predný kopák zásluhou 20cm basov, stredové a výškové pásmo obsahuje konečne dostatok informácií a detailov, je možné počúvať ľubovoľný hudobný žáner od klasiky po elektroniku bez únavy a tiež nie je problém s vyššími hlasitosťami aj pri vačšej rýchlosti napr. po diaľnici.