Nový Mercedes G63 amg (w463 MY 2020). Neviem prečo výrobca ponechal kódové označenie modelu rovnaké, ako pri predchádzajúcom modeli napriek tomu, že sa nejedná o žiadny facelift, ale úplne nový typ auta, dosiahol tým akurát absolútnu neprehľadnosť týchto modelov. Auto zaujímavé, zvukovo však hlboký podpriemer. Vpredu sú vo dverách od série namontované 15cm stredobasy plus malé celopásmove 10 cm meniče pomerne hlboko ponorené. Z neznámych dôvodov (alebo skôr naopak veľmi známych a aj v takejto cenovej kategórii 100.000 € +) šetrí a napriek tomu, že je síce osadená v prístrojovke mriežka, tak pod ňou nie je namontovaný žiadny výškový menič ani kabeláž k nemu. Alebo to je vlastne zámer, aby prinútil zákazníka začiarknuť vo výbave príplatkový aparát Burmester (jeho cena je cca 3000,- € plus je ale podmienka, že ak ho chcete, tak si musíte do auta objednať tiež panoramatický „šíber“ za ďalšich cca 3000,-€, každopádne veľmi zaujímavé riešenie ako podporiť predaj príplatkovej výbavy. 🙂

Veľmi zlý zvuk aparatúry bol potvrdený aj nameranou frekvenčnou krivkou:

bty

Toto musí byť takisto zámer, ťažko v tom môžme hľadať pomoc pôvodným reproduktorom k zlepšeniu ich zvukového prejavu….

Po základnej de-equalizácií a vyrovnaní frekvenčného priebehu je vpredu osadený 16cm trojpásmový komponentný systém v aktívnom zapojení aj s domontovanými výškami v prístrojovke.Stredové meniče sú osadené v samostatných uzavretých cca 0,75 litrovych ozvučniciach.Všetky dvere boli kompletne vytlmené a do zadnej časti batožinového priestoru domontovaný ďalší repro set. Koncový stupeň je osadený v podlahe. 

Zvuk po nastavení časovej korekcie výhybiek je s predným trojpásmom dynamický, s dobrým priestorom a detailami, je o dosť ďalej ako s Burmester systémom, a to aj vďaka kvalitnému vytlmeniu.