Pekná Octavia 4 v zaujímavom odtieni a zriedkavej hybridnej verzií, aký je v nej však zvuk od výroby? Neprekvapím, bohužiaľ nie je na aktuálnom trhu žiadnou výnimkou – je nevýrazný, bez dostatočného basového základu, stredové pásmo je veľmi potlačené, zvuk je výrazne zafarbený plechovým dozvukom nevytlmených dverí. Pôvodný koncept so subwooferom v bočnici kufra bol kôli hybridnej verzií zrušený. Zosilňovač sme s majiteľom vozidla vybrali malý kompakt Match up 6 dsp a napája predné 2 pásmo v aktívnom režime, zadné 2 pásmo je zapojené pasívne.

Predným reproduktorom pri takomto od výroby nie veľmi ideálnom umiestnení – kde je veľký rozdiel vzdialeností oboch meničov od seba (výškový od stredobasu) výrazne pomohlo aktívne zapojenie – s možnosťou nastaviť oddelene nielen časovú korekciu ale aj equalizovať každý menič osobitne. Po naladení je zvuk aj napriek prednému “len” 2 pásmu vynikajúci, basová zložka reproduktorov Helix Compose Ci7 w165, ktoré hrajú do dôkladne vytlmených dverí je ukážková, dvere netrpia na rezonancie ani pri vyššej hlasitosti. Zvuk je už aj pri nízkej hlasitosti (aj vďaka DLC – dynamic loudness control) dynamický a detailný, a s dostatočnou výkonovou rezervou aj pri vyšších hlasitostiach. Procesorom malého Match-u sa podarilo pekne vyrovnať aj zvlnený frekvenčný priebeh fabrickej audio jednotky. Už nie je problém vypočuť si kvalitnejšiu nahrávku so všetkými jej detailami, alebo aj energickú elektronickú nahrávku pri riadnej hlasitosti. Reproduktory sú uchytené v pôvodných bodoch cez 3D redukcie pomocou metrických závitov, v aute nie je absolútne žiadny viditeľný zásah. Zosilňovač je skrytý pod prístrojovkou s ideálne krátkou signálovými ale aj napájociou cestou. V budúcnosti je možné systém rozšíriť o subwoofer či predné dvojpásmo upgrade-ovat na 3 pásmo – v tapacíroch dverí je na stredový reproduktor už od výroby perforácia napriek základnej audio výbave (pri starších generáciach Octavie bolo potrebné tapacíry vymeniť z modelu s príplatkovým audiom).