Alfa Romeo Stelvio s audiom Harman Kardon napriek prednému 3-pásmovému systému je zvukovo veľmi veľmi zlé.

V tomto aute sme išli iným postupom ako štandardne (väčšinou sa snažím nakódovať príplatkový audio systém, aby som získal čistý optický alebo digitálny signál). Alfa však takýmto signálom nedisponuje a tak sa podarilo odkódovať zvukový systém Harman Kardon na základné audio, čím sa získal čistý 4-kanálový výstup s ktorým sa už dalo pekne pracovať.

Predné reproduktory – stredobasové Helix Compose Ci7, stredové Brax GL3 mk2 a výškové Helix Compose Ci7 sú umiestnené v originálnych pozíciach a tak nie je viditeľný žiadny zásah v interiéri. O ich napájanie v plne aktívnom režime sa stará DSP zosilňovač Helix V eight, ktorý napája aj zadné, tentokrát pasívne delené komponentné reproduktory Helix Ci3 umiestnené tiež v pôvodných pozíciach. Na predné aj zadné stredobasové meniče som navrhol pomocou 3D tlače redukcie – najzložitejšie bolo presne vymyslieť a hlavne dopredu osadiť Ci7 s rozmerným magnetom. Stredové repro Brax sú uchytené taktiež do pôvodných bodov pomocou namieru vytlačených 3D redukcií, výškove repro pasovali po jemnej korekcií vpredu aj vzadu presne do oem otvorov.

Subwoofer som zvolil klasiku – malý kompakt JL audio 8w3 do zadnej ľavej bočnice, v ktorej bol predtým osadený fabrický Harman Kardon zosilňovač. Na jeho napájanie slúži môj obľúbený monoblok Match up 1FX 🙂

Zvuk je po naladení plný a dynamický, konečne nepostráda detaily a má reálne priestorové zobrazenie. Na prípadné korekcie úrovne subwoofer-u, zmenu audio set -upov, stíšenie zadných kanálov je v konzole medzi prednými sedadlami prístupný po odklopení oem krytu Conductor.

Všetky dvere sú vytlmené, taktiež aj podlaha batožinového priestoru.