Na toto auto som sa tešil nielen preto, že ho veľmi obdivujem, ako mimoriadne vďačný šoférsky objekt, ale aj kvôli možnosti montáže predného 3-pásmového systému, kde je možné osadiť stredový reproduktor spolu s výškovým v hornej časti prístrojovej dosky pod pôvodnú fabrickú kryciu mriežku.

Na 3D tlači som podľa šablóny vytvoril platformy pre osadenie stredotónového a výškového reproduktoru a takisto aj pre stredobas v dverách. Trochu viac bolo potrebné sa „pohrať“ s tlmením – klasickým problémom jpn vozidiel, kde vo dverách je požitý len igelit zabraňujúci prenikaniu vlhokosti z dverí na tapacíry. Tlmenie dverí je preto prevedené pomocou 6 vrstiev, igelit je nahradený pevnou štruktúrou. Vytlmili sa aj zadné bočnice.

Zosilňovač s procesorom, samozrejme od Audiotec Fischer – rozhodnutie padlo pre Match up6 dsp, ktorý je ideálnym kompromisom medzi cenou, výkonom a rozmermi. A tiež možnosťou rozšírenia o externú BT alebo USB kartu. Má možnosť equlizácie aj vstupného signálu, čo je vlastne už podmienka pre kvalitný zvuk.

V GR86 je nutnosť deaktivovať fabrickú časovú korekciu a vyrovnať prepad od cca 80hz nadol pravdepodobne kôli ochrane pôvodných lacných repro pred poškodením. Výrobca sa tak vyhne nutnosti ich výmeny v rámci záruky pri prípadnej reklamácii. Káblový zväzok je použitý presne pre toto vozidlo, takže ani do kabeláže sa nerobili žiadne zásahy.

Použitým komponentom zodpovedá aj výsledný zvuk – pevný na basoch, perfektná dynamika a hlavne priestor priamo nad prístrojovkou, akoby zvuk vôbec nevychádzal z reproduktrorov. Basy sú posilnené subwooferom od značky Helix IK-W10.

Táto úprava je pre tento model auta priam nutnosť – od výroby je zvuk zlý a pritom je toto auto ako stvorené na perfektný audio systém. Je mi jasné, že niekto bude namietať na navýšenie hmotnosti, ale po vypočutí si takéhoto zvuku v GR86 im určite nebude vadiť ani cca 10-15 kg hmotnosti navyše 🙂