Na toto auto som sa veľmi tešil nielen preto, že ho veľmi obdivujem, ako mimoriadne vďačný šoférsky objekt, ale aj kôli možnosti montáže predného 3-pásmového systému , kde je možné osadiť stredový reproduktor spolu s výškovým v hornej časti prístrojovej dosky pod pôvodnú fabrickú kryciu mriežku. Navyše majiteľ sa rozhodol pre špičkový 3-pásmový set Focal – novinka z druhej najvyššej rady kevlar ES 165KX3E s Frak výškovým meničom. Na 3D tlači bola podľa šablóny vytvorená platforma pre osadenie stredotónového a výškového reproduktoru. Trochu viac bolo potrebné sa „pohrať“ s tlmením – klasickým problémom jpn áut, kde v dverách je požitý len igelit zabraňujúci prenikaniu vlhokosti z dverí na tapacíry. Zosilňovač s procesorom samozrejme od Audiotec Fischer – Match up8 dsp s možnosťou equlizácie aj vstupného signálu, čo je vlastne už podmienka pre kvalitný zvuk (kôli equalizácii, allpass filtrom a časovej korekcie pôvodnej „rádio“ jednotky). Použitým komponentom zodpovedá aj výsledný zvuk – pevný na basoch, perfektná dynamika a hlavne priestor priamo nad prístrojovkou, akoby zvuk vôbec nevychádzal z reproduktrorov. Basy sú posilnené subwooferom tiež od značky Focal – novinkou 25KXS, na napájanie slúži tiež zosilňovač od Match – monoblok 1 FX. Táto úprava je pre tento model auta priam nutnosť – od výroby je zvuk katastrofálny a pritom je to auto ako stvorené na špičkový audio systém. Je mi jasné, že niekto bude namietať kôli navýšeniu hmotnosti, ale po vypočutí si takéhoto zvuku v GR86 im určite nebude vadiť ani cca 15-20 kg hmotnosti navyše 🙂